A vezetés valódi élmény, aminek leginkább a férfiak hódolnak. Természetesen ezt az örömöt nem szabad elvenni a hölgyektől sem, de általánosságban mégis elmondható, hogy a pasik azok, akik egyszerűen megőrülnek a nagy motorokért, komoly nyomatékért, brutális lóerőkért, na és persze a csodálatos vonalakért, valamint színekért, amelyek valahol a lányokra emlékeztetnek. Az európai izomautók külön kategóriát képviselnek, amit megéri közelebbről körüljárni. A guruló csodák egyszerűen megragadják a fantáziát, ami nem véletlen. Bár tény, hogy valahol az amerikai autógyártás az, amelyik a leginkább ráfeküdt a komoly teljesítményre. Ennek a szabadságérzethez van leginkább köze.
Bár azt hihetnénk, hogy az európai izomautók visszafogottabbak, ez egyáltalán nem igaz. Az öreg kontinensen megtalálható gyártók is ki tudják mutatni a foguk fehérjét és meg is teszik ezt. Legyen az olasz, német, esetleg francia cég, a végeredmény egy dübörgő szörnyeteg. Az európai izomautók sorában mindenképp megtalálható a Ferrari, Porsche, Renault, BMW. A konkrét modellekről részletesen lehet olvasni az izomautok.hu weboldalon. Ha mindig is dobogott a szívünk egy legalább 150 lóerős verdáért, akkor, ha megvan rá a háttér, úgy büszke tulajdonosokká válhatunk. Az európai izomautók égisze újra felragyogott. Fürödjünk meg a fényükben!
Az öreg és régi autók nem ugyanaz a kategória
A nagy lőerő után megéri kicsit elkalandozni a régi autók világába is. Az ember szívét képes megdobogtatni egy száguldó négykerekű, de egy igazi műremek, a múlt egyik ékköve is. Gondoljunk csak bele, hogy a mai modern világban egy tündöklő bogárhátú milyen felkapó látványt kelt! Ugyanez igaz, amikor megjelenik egy Trabant az utakon, ami valóságos nosztalgiát okoz és jóleső érzéssel tölti el azokat, akiknek első autója éppen ilyen volt. A régi autók azonban több kategóriába sorolhatóak. Nem mindegy, hogy egy öreg darabról van szó, netán régi modellről. Érdemes még behozni a veterán kategóriát is.
Ez utóbbiak nem lesznek maguktól a több évtized elteltével ilyenek, hanem csak a megfelelő szövetségnél való kérelmezés és vizsga után kaphatják meg a minősítést. Az egyik 5, a másik pedig 10 évre szól és azzal jár, hogy ezen régi autók bátran használhatóak a forgalomban is. Amennyiben nemcsak a garázsban szeretnénk ezeket csodálni, hanem alkalomadtán a forgalomban is megmutatnánk, akkor szükség lesz a speciális vizsgára, ami viszont megéri az árát és a ráfordított időt. Már maga a tudat is sokat fog adni az élményhez, hogy egy olyan gépkocsiban ülünk, ami a múlt egy aprócska darabja. Leírhatatlan érzés!